Őtödik alkalommal osztotta ki CSR Best Practice díjait a Magyar PR és Reklámszövetség azoknak a vállalatoknak, amelyek elkötelezetten, hitelesen, érintettjeiket bevonva nem csak gazdaságilag, de társadalmilag is elismerten működnek. A Dreher Sörgyárak idén ismét elismerésben részesült.
A Dreher Sörgyárak egyik zászlóshajó márkájának, az Arany Ászoknak 2009-ben indult az a hároméves együttműködése azzal a céllal, hogy támogassa az amatőr focicsapatokat, elismerni az egyéni és csapatteljesítményt, építeni a közösségi összetartozást. A csapatok számára a mérkőzéseken elengedhetetlen felszereléseket biztosították, melyre különben a csapatoknak saját erőforrásból nem futotta volna.
2009-ben, a program indulásának évében a Dreher Sörgyárak 885 csapatot ért el, majd az „öregfiúkon” keresztül további 527 csapatot sikerült bevonni. 2010-ben már 5 amatőr megyei bajnokságot és 10 kispályás bajnokságot és több amatőr tornát szponzorált a márka. A programba bevont csapatok száma 2010 végére 1403-ra emelkedett, mely azt jelenti, hogy a magyar amatőr futballpaletta 20 000 játékosát és közel 1,5 millió szurkolót, sportkövetőt sikerült bevonni 17 megyében. Így valódi Arany Ászok Amatőr Fociklub jött létre.
A program fővédnöke Dárdai Pál magyar válogatott labdarúgó volt: „Én is nagy örömmel csatlakoztam az Arany Ászok egyedülálló kezdeményezéséhez, amely által több, mint 1000 amatőr csapat jutott értékes támogatáshoz. Jó látni, hogy újra nő a magyar foci iránti érdeklődés, a szeretet és végre van valaki, aki felkarolja a magyar amatőr focit.” – nyilatkozta a népszerű focista.
Köztudott, hogy a futball Magyarország egyik legnépszerűbb sportja, nemcsak profi, hanem amatőr szinten is. Minden városnak van legalább egy, amatőr focibajnokságban szereplő lelkes csapata, helyi szurkolótáborral, akiknek a heti társadalmi esemény a meccsre való kilátogatás és az azt követő baráti összejövetel. „A helyi közösségek számára igazi összetartó erővel bír a csapatok egy-egy meccse, így nemcsak a játékosok, hanem a szurkolok is részesülnek a sikerből, az összetartozás érzéséből. A lelkesedés mellett azonban ezeknek a csapatoknak jellemzően semmijük nincs, minimális támogatásból működnek, a fennmaradásért küzdenek, holott az amatőr futball több ezer, mindennap keményen dolgozó ember közkedvelt kikapcsolódása. Az ő sporttevékenységük támogatását kívántuk felkarolni, ahelyett, hogy egy nagy profi bajnokságban szereplő csapatot emeltünk volna ki.” – hangsúlyozta Kovács Ágnes, az Arany Ászok márkamenedzsere.
„Büszkék vagyunk a CSR Best Practice díjra, hiszen már tavaly is elismerést kapott a Felelős Alkoholfogyasztás Programunk, továbbá környezetvédelmi és etikai tevékenységünk is több helyen díjat érdemelt már – ezek az elismerések pedig munkatársaink számára visszaigazolást jelentenek, miszerint mások számára is látható és példaértékű erőfeszítésük, elkötelezettségük és munkájuk.” – tette hozzá Fertetics Mandy, a Dreher Sörgyárak vállalati kapcsolatok és fenntartható fejlődés vezetője.
A verseny zsűri-tagjai:
- Czakó Borbála – a Magyar Köztársaság londoni nagykövete, a HBLF elnöke
- Demcsák Mária – a Piac&Profit magazin főszerkesztője
- Dr. Szeles Péter – a MPRSZ elnöke
- Dr. Tóth Gergely- a KŐVET főtitkára
- Igaz Zoltán – a Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért volt alelnöke
További nyertesek:
- Valóban felelős vállalat kategóriában: Grundfos Magyarország Gyártó Kft.
- Példaértékű CSR-gyakorlat kategóriában: SAP Hungary Kft., Tchibo Budapest Kft., Budapest Bank, KPMG Hungária Kft., Jabil Circuit Magyarország Kft
- Mintaértékű CSR projekt kategóriában: Dreher Sörgyárak Zrt., Jabil Circuit Magyarország Kft, Coca-Cola HBC Magyarország Kft., Coop Hungary Zrt., ARKON Zrt., Budapest Bank Nyrt., Budapest Airport Zrt
A program kidolgozásában és megvalósításában a Humán Telex reklámügynökség működött közre.
További információk:
Simon Katalin |
Deák Balázs |
Dreher Sörgyárak Zrt. Senior PR specialista |
PR tanácsadó FLOW PR |
E-mail: katalin.simon@dreher.sabmiller.com |
E-mail: deak.balazs@flowpr.hu Telefon: +(36 20) 234 1489 |
A Dreher Sörgyárak Zrt. számára a nemzetközi hátteret a világ második legnagyobb sörgyártó vállalkozása, a SABMiller csoport biztosítja, amely jelenleg 6 kontinensen, a világ több mint 75 országában van jelen. A vállalatcsoport a fenntartható fejlődés érdekében 10 fő fejlesztési területet határozott meg, amelyek megvalósításában a Dreher Sörgyárak Zrt. is aktív szerepet válla helyi programok kidolgozásával és megvalósításával. A tíz terület: Fellépés a felelőtlen alkoholfogyasztás ellen; Környezettudatos vízgazdálkodás; Az energiafelhasználás és a szén-dioxid kibocsátás csökkentése; A csomagolás újra használata és újrahasznosítása; Felelős hulladékgazdálkodás; A vállalkozásfejlesztés ösztönzése az értékláncban; Közösségi szerepvállalás;A HIV/Aids mérséklésének támogatása az érintett területeken;Emberi jogok tiszteletben tartása; Transzparens és etikus üzleti gyakorlat.