ÁLTALÁNOS ADÁSVÉTELI FELTÉTELEK
1. Alkalmazás és értelmező rendelkezések
1.1 Hacsak a felek eltérően nem állapodnak meg, a Megrendelő és a Szállító között az áruk adásvételére és/vagy szolgáltatások nyújtására vonatkozóan létrejövő Szerződések mindegyikére a jelen Általános Megrendelési Szerződési Feltételek (a továbbiakban: „ÁSZF”) az irányadók, és azok a Szállító által rendelkezésre bocsátott vagy meghivatkozott minden egyéb szerződési feltételt kizárva alkalmazandók. Valamely Megrendelésnek vagy más Szerződéskötésre vonatkozó ajánlatnak vagy felhívásnak a Szállító általi, bármiféle módosítást tartalmazó elfogadása nem eredményezi Szerződés létrejöttét még akkor sem, ha a módosítás az eredeti szerződési feltételeket lényegesen nem befolyásolja.
1.2 A következő kifejezéseket az alábbiakban foglaltak szerint kell értelmezni:
„Átvételi Jegyzőkönyv”: a Megrendelő által a Teljesítéskor aláírt írásbeli igazolás, teljesítési jegyzőkönyv, szállítólevél vagy más hasonló dokumentum;
„Szerződés”: a Megrendelő és a Szállító között létrejött adásvételi keretszerződés vagy egyedi adásvételi szerződés, vállalkozási szerződés, valamely adott dolog beszerzésére vonatkozó szerződés vagy egyéb, áruk adásvételére és/vagy szolgáltatások nyújtására irányuló szerződés, ideértve a Megrendelő ajánlatainak, illetve Megrendeléseinek a Szállító általi írásbeli vagy hallgatólagos (pl. a Teljesítés megkezdése útján történő) elfogadásával bármiféle módosítás nélkül létrejött szerződéseket is, amelyek adott esetben magukba foglalhatják valamely keretszerződés rendelkezéseit, de egyébként minden esetben magukba foglalják minden mellékletüket és függeléküket;
„Asahi Csoport”: bármely olyan társaság, szervezeti egység (pl. üzletág) vagy egyéb szervezet a világ bármely pontján, amely az Asahi Group Holdings Ltd. (Japánban bejegyzett társaság, cégjegyzékszám: 0106-01-036386) közvetlen vagy közvetett leányvállalata, illetve kapcsolt vállalkozása, beleértve a Megrendelőt is;
„Asahi Szabályzatok”: az Asahi beszállítókra vonatkozó magatartási szabályzata, az Asahi beszállítókra vonatkozó megvesztegetésellenes szabályzata, valamint a Megrendelő minden egyéb belső szabályzata és előírása, amelynek a jelen Szerződéssel kapcsolatban való alkalmazandóságáról a Megrendelő értesítette a Szállítót;
„Megrendelő”: a Magyarország jogszabályai alapján létrejött Dreher Sörgyárak Zrt. társaság (székhely: 1106 Budapest, Dreher Antal út 3., a Fővárosi Törvényszék Cégbíróságánál nyilvántartott cégjegyzékszám: Cg. 01-10-042040;
„Szellemi Tulajdon”: valamennyi szellemi tulajdonjog, beleértve a bejegyzett és bejegyzetlen, már létező vagy a jövőben előálló szabadalmakat, szerzői jogokat, védjegyeket, szolgáltatásjelöléseket és kereskedelmi neveket, használati mintákat, tervezési jogokat, adatbázishoz kapcsolódó jogokat, a jellegbitorláshoz, tartománynévhez kapcsolódó jogot és minden hasonló vagy egyenértékű jogot, beleértve továbbá ezek bejegyeztetését (vagy bejegyzési jogát), megújítását vagy kiterjesztését bármilyen joghatóság alatt;
„Teljesítés”: a Szállító általi bármely, a Megrendelő és a Szállító megállapodása szerinti teljesítés, amelybe beletartozhat az áruk szállítása és/vagy szolgáltatások nyújtása is;
„Megrendelés”: a Megrendelő által kibocsátott, a Teljesítésnek a Szállítótól történő megrendelésére használatos dokumentum;
„Szállító”: az a vállalkozói minőségben eljáró természetes személy, jogi személy vagy (jogi cselekvőképességgel rendelkező) szervezeti egység, aki (amely) a Teljesítést a jelen Szerződés rendelkezéseivel összhangban szállítani köteles a Megrendelő részére;
„Szállítói Cégcsoport” a Szállító és annak minden közvetlen és közvetett leányvállalata, illetve kapcsolt vállalkozása, valamint holdingtársasága, továbbá a holdingtársaság minden közvetlen és közvetett leányvállalata, illetve kapcsolt vállalkozása;
„Szállítói Alvállalkozó”: a Szállító által a Szállító alvállalkozójaként, forgalmazójaként vagy megbízottjaként a jelen Teljesítésben való közreműködésre kijelölt természetes személy, jogi személy vagy (jogi cselekvőképességgel rendelkező) szervezeti egység;
„ÁFA”: (a) az Európai Unió egyes államai vonatkozásában az az adó, amelyet a tagállamok az Európai Unió 2006/112/EK tanácsi irányelve alapján kivetnek (angolul: „Value Added Tax”, magyarul: hozzáadottérték-adó); illetve (b) az Európai Unión kívüli államok vonatkozásában az az adó – függetlenül a nevétől –, amelyet a forgalom vagy értékesítés teljes összege vagy annak egy része alapján határoznak meg, és amely a legközelebb áll a Hozzáadottérték-adóhoz, valamint tartalmazza – az érintett államok vonatkozásában – az értékesítési adót vagy adott esetben az áru- és szolgáltatási adót, minden esetben a kamatbüntetésekkel, bírságokkal és díjakkal egyetemben.
2. Minőség és specifikációk
2.1 A Szállítónak rendelkeznie kell a jelen Szerződésből eredő kötelezettségei teljesítéséhez, valamint a jelenlegi üzletmenetének folytatásához az alkalmazandó jogszabályok értelmében szükséges minden engedéllyel, regisztrációval és felhatalmazással. A Teljesítést szabályosan, kellő gondossággal és körültekintéssel, megfeleli szakértelemmel, és minden tekintetben a Szerződéssel, valamint az alkalmazandó jogszabályokkal, szabályozásokkal, szabványokkal és iparági jó gyakorlatokkal összhangban kell szállítani.
2.2 Hacsak a Szállítóra a vonatkozó jogszabályok alapján hosszabb időtartamú, illetve szigorúbb jótállási kötelezettségek nem vonatkoznak, illetve ilyenekben nem állapodott meg a Megrendelővel, a Szállító köteles gondoskodni arról, hogy a Megrendelő részére szállított Teljesítés az átadás időpontjában, valamint azt követően 24 hónapig (a továbbiakban: „Jótállási Idő”):
(a) teljeskörűen megfeleljen a Szerződésben meghatározott feltételeknek és specifikációknak, valamint – többek között – a minőségre, az egészségvédelemre és biztonságra, a környezetvédelemre és a reklámozásra vonatkozó, a Teljesítés beszerzésére, szállítására, illetve felhasználására vonatkozó mindenkor hatályos és alkalmazandó jogszabályoknak, szabályozásoknak és szabványoknak;
(b) minden hibától mentes, biztonságos és a szándékolt rendeltetésére, felhasználási módjára alkalmas legyen, ideértve a sör és más, emberi fogyasztásra szánt termékek gyártásával kapcsolatosan történő esetleges felhasználást is;
(c) szakképzett munkások által kerüljön elkészítésre, továbbá áruk esetében magas minőségű alapanyagok felhasználásával kerüljön legyártásra, és – kizárólag ebben az esetben – a Jótállási Idő és a Szállító csomagolási, tárolási és/vagy szállítási kötelezettsége közül a rövidebb ideig a Megrendelő által előírt módon, valamint a Szerződésben és az alkalmazandó jogszabályok előírásaival összhangban kerüljön csomagolásra, tárolásra és szállításra.
2.3 Ha a Szállító a Szerződés teljesítésével összefüggésben belép a Megrendelő helyiségeibe vagy hozzáfér a Megrendelő informatikai infrastruktúrájához, akkor köteles gondoskodni arról, hogy a Szállító munkavállalói, a Szállítói Alvállalkozók, valamint a Szállító nevében a Szerződés teljesítésében részt vevő egyéb személyek mindegyike betartsa az általánosan alkalmazandó jogszabályokat és szabályozásokat, valamint a Megrendelő alkalmazandó belső szabályait és előírásait, ideértve nem kizárólagosan az élelmiszerbiztonságra, környezetvédelemre, energiahatékonyságra, egészségvédelemre és biztonságra, tűzvédelemre és információbiztonságra vonatkozó szabályokat és előírásokat is.
2.4 A Szállító saját költségén köteles elvégezni a Szerződésnek való megfelelést biztosító megfelelő ellenőrzéseket és minőségirányítási, valamint minőségértékelési eljárásokat. A Megrendelő kérésére a Szállító köteles lehetővé tenni (valamint biztosítani, hogy a Szállítói Alvállalkozók lehetővé tegyék) a Megrendelő képviselőinek, hogy a Szállító és/vagy a Szállítói Alvállalkozó működését és létesítményeit megvizsgálják, az érintett személyekkel kapcsolatba lépjenek, valamint a releváns anyagokhoz és eszközökhöz hozzáférjenek, továbbá benyújtani minden releváns dokumentumot, amely a jelen Szerződés rendelkezéseinek – ideértve a Szállítónak és/vagy az adott Szállítói Alvállalkozónak a Teljesítéssel kapcsolatos specifikus kötelezettségeit is – való megfelelést alátámasztják.
3. Átadás-átvétel
3.1 A Szállító köteles a Teljesítést saját költségén és kockázatán átadni a Szerződés szerinti helyen és határidőig. Hacsak a felek eltérően nem állapodnak meg, a Teljesítést az Európai Unión kívüli szállítások esetében DDP (Incoterms 2020) paritás, az Európai Unión belüli szállítások esetén DAP (Incoterms 2020) paritás szerint kell szállítani.
3.2 A Szállító köteles beszerezni minden, a Megrendelő vagy – különösen a szállított áruk megfelelő kezelésére, illetve a szolgáltatások megfelelő nyújtására – alkalmazandó jogszabályok által a Teljesítéssel kapcsolatosan előírt jóváhagyást, engedélyt, fuvarozási, behozatali, kiviteli és egyéb igazolást, csomagolási listát, felmentést, ellenőrzési igazolást, határozatot és egyéb dokumentumot, és azt a Teljesítés átadásakor vagy a Megrendelő által kért bármely későbbi időpontban a Megrendelő rendelkezésére bocsátani.
3.3 A Szállító a Teljesítést szigorúan a felek által egyeztetett helyen, a vonatkozó határidőn belül köteles átadni. A Szállító köteles haladéktalanul írásban értesíteni a Megrendelőt a szállítási határidő esetleges elmulasztásának lehetőségéről, amely értesítés azonban nem menti fel a mulasztás jelen Szerződés szerinti jogkövetkezményei alól. A Megrendelő jogosult az átadás időpontját elhalasztani. Áruk adásvétele esetén a Szállító ekkor köteles az árukat saját költségén megfelelően becsomagolni, majd elkülönítve tárolni, állagában megőrizni és biztosítani.
3.4 A Teljesítés az Átvételi Jegyzőkönyvnek a Megrendelő általi aláírásának és a Szállító részére történő átadásának időpontjában minősül átadottnak. A Megrendelő az Átvételi Jegyzőkönyv aláírása előtt jogosult a Teljesítést elégséges mértékben ellenőrizni. Az ellenőrzés Megrendelő általi elvégzése vagy ennek elmulasztása, valamint az Átvételi Jegyzőkönyv aláírása vagy ennek megtagadása nem mentesíti a Szállítót semmilyen kötelezettsége vagy felelőssége alól (különös tekintettel a jótállási kötelezettségekre).
3.5 A Megrendelő jogosult a Teljesítés vagy annak egy része átadását és/vagy az Átvételi Jegyzőkönyv aláírását megtagadni, ha – saját belátása szerint – úgy ítéli meg, hogy a Teljesítés bármely szempontból nincs összhangban a Szerződéssel. Ha a Megrendelő visszautasítja a Teljesítést vagy annak egy részét, akkor a visszautasított Teljesítésért járó Vételárat nem köteles megfizetni, és megilleti a jelen Szerződés 4. pontja szerint a rendelkezésére álló összes jog.
3.6 A Teljesítés per-, teher és igénymentes tulajdonjoga a tényleges átadás, az Átvételi Jegyzőkönyv aláírása, valamint a Teljesítésért járó Vételár megfizetése közül a legkorább bekövetkező időpontjában száll át a Megrendelőre. A Teljesítéssel kapcsolatos kárveszélyt a Szállító a Teljesítésnek az egyeztetett Incoterms 2020 paritás szerinti befejezéséig, valamint az Átvételi Jegyzőkönyvnek a Megrendelő általi aláírásáig és a Szállító részére történő átadásáig viseli. Valamely Teljesítésnek a Szállító részére való, bármely okból – pl. csere vagy kijavítás érdekében – történő visszaadása esetén a Teljesítéssel kapcsolatos kárveszély akkor száll vissza a Szállítóra (értelemszerűen feltéve, hogy korábban már átszállt a Megrendelőre), amikor a Megrendelő a Teljesítést felvételre rendelkezésre bocsátja a Szállító számára (azzal azonban, hogy a már a Megrendelő tulajdonában lévő Teljesítés minden esetben a Megrendelő tulajdonában marad).
4. A Megrendelő jogorvoslati lehetőségei
4.1 Ha a Megrendelő úgy ítéli meg, hogy a Teljesítés a Jótállási Idő alatt bármikor bármely tekintetben nem felel meg teljeskörűen a Szerződés rendelkezéseinek, akkor saját belátása szerint – függetlenül attól, hogy a Teljesítés Szerződésnek való meg nem felelése (azaz hibája) a Szállító Szerződés szerinti kötelezettségeinek lényeges vagy lényegtelen megszegésének minősül-e – jogosult az alábbiakat tetszés szerinti kombinációban követelni:
(a) a hibák díjmentes kijavítása legfeljebb 5 naptári napon belül azt a napot követően, hogy a Megrendelő értesítette a Szállítót a hibákról, vagy egyébként a Megrendelővel egyeztetett egyéb határidőn belül;
(b) új, hibamentes (azaz a Szerződésnek teljeskörűen megfelelő) Teljesítés szállítása a Szállító által indokolatlan késedelem nélkül, a Megbízó által meghatározott alternatív határidőkön belül és/vagy helyszíneken;
(c) a hibás Teljesítésért járó eredeti Vételár megfelelő csökkentése;
(d) a Teljesítés beszerzése máshonnan azzal, hogy a vonatkozó költségeket (ideértve az esetleges árnövekedést is) a Szállító viseli;
(e) a Szerződés felmondása a lenti 10.2. pontban foglaltakkal összhangban.
4.2 A fenti 4.2. pont (a) és (b) alpontja szerinti esetekben az új vagy kijavított Teljesítésre vonatkozó 24 hónapos Szavatossági Idő az átadás, illetve a kijavítás időpontja közül a későbbi időponton kezdődik meg (és a 24 hónapos Jótállási Idő a teljes érintett Teljesítésre érvényes, még akkor is, ha annak csak egy részét kellett kicserélni vagy kijavítani).
4.3 A jelen 4. pont rendelkezései a Megrendelőnek a Szerződés, illetve az alkalmazandó jogszabályok szerinti egyéb jogait nem korlátozzák.
5. Árak, fizetés és számlázás
5.1 A Teljesítésért fizetendő árat (a továbbiakban: „Vételár”) a felek közötti megállapodás, vagy adott esetben a Szállítónak a felek által kölcsönösen aláírt árlistája alapján kell megállapítani. A Vételár rögzített, és csak mindkét fél kölcsönös írásbeli megállapodásával módosítható. Ha a Szállító kötelezően alkalmazandó jogi rendelkezés alapján köteles megemelni a Vételárat, akkor a Megrendelő jogosult a Szerződést azonnali hatállyal felmondani.
5.2 Hacsak a felek írásban kifejezetten eltérően nem állapodnak meg, a Vételár tartalmazza a Szállító (és a Szállítói Alvállalkozók) oldalán a Teljesítéssel kapcsolatosan felmerülő minden útiköltséget, szállásköltséget, szállítási költséget, utazással eltöltött időt, csomagolási költséget, az igazolások és behozatali vámok költségeit, valamint egyéb felmerült költséget, ráfordítást, vámot és illetéket.
5.3 A Vételár nem tartalmazza az adóköteles szállítmány napján hatályos jogszabályi előírások szerint felszámítandó ÁFA összegét.
5.4 A Beszállító a Teljesítést csak azt követően jogosult kiszámlázni, hogy Megrendelő aláírta és a Szállítónak átadta az Átvételi Jegyzőkönyvet. A számlák mindegyikének meg kell felelnie az alkalmazandó jogszabályoknak a számviteli és adóügyi dokumentumokra vonatkozó előírásainak, és mindig fel kell tüntetni rajtuk a Megrendelő vonatkozó Megrendelésének a számát, valamint az Átvételi Jegyzőkönyvnek a számát (ha van ilyen szám). Minden számlát elektronikus úton, lehetőleg nem szerkeszthető, olvasható .pdf formátumban kell megküldeni kizárólag a következő e-mail-címre: dreherszamvitel@asahibeer.hu. Ha a számla e-mailben kerül megküldésre, akkor egy e-mail több .pdf csatolmányt is tartalmazhat, de minden egyes .pdf csatolmány legfeljebb egy számlát tartalmazhat (az azt alátámasztó dokumentumokkal együtt).
5.5 Az egyes számlákat a felek között egyeztetett és a Megrendelésen feltüntetett határidőig kell kiegyenlíteni. A határidőt a helyes és nem vitatott, a fenti 5.4. pontban foglaltakkal összhangban kibocsátott számla Megrendelő általi kézhezvételének napjától számítandó. Amennyiben a számla nem felel meg a Szerződésben meghatározott előírásoknak, a Megrendelő jogosult azt visszaküldeni a Szállítónak, mely esetben a visszaküldött számla lejárati ideje megszakad, és – legkorábban a Szerződés szerinti előírásoknak teljeskörűen megfelelő számla kézbesítésétől – újrakezdődik. Hibás Teljesítés esetén a Megrendelő jogosult a kifizetést a megfelelő Teljesítés maradéktalan szállításáig visszatartani, még akkor is, ha a Szállító a kifizetést más jogalapon követeli. Ha a Megrendelő által kézhez vett számla teljeskörűen megfelel a Szerződésben foglaltaknak, és a Megrendelő azt az esedékesség időpontjáig nem fizeti ki, a Szállító írásban értesítést küld a Megrendelőnek erről, melyben további 30 (harminc) napos póthatáridőt biztosít a számára a kifizetés teljesítésére.
5.6 A Vételárat a számlán feltüntetett pénznemben, átutalás útján kell megfizetni a Beszállítónak a Szerződésben meghatározott, illetve általa írásban később – de még a megváltozott bankszámlaszámot tartalmazó számlának a Megrendelő részére történő kibocsátása előtt – megjelölt bankszámlájára. A Vételár akkor tekintendő kifizetettnek, amikor folyósításra kerül a Megrendelő számlájáról.
5.7 A Vételár, illetve annak bármely részének kifizetése nem tekinthető a Teljesítés megfelelő teljesítése és átadása megerősítésének, és nem menti fel a Szállítót semmilyen kötelezettség vagy felelősség alól (különös tekintettel a jótállási kötelezettségekre).
5.8 A következő rendelkezések vonatkoznak arra az esetre, ha egy számla megfizetése olyan szolgáltatás nyújtását érinti, amelynél az alkalmazandó jogszabályok értelmében forrásadó-kötelezettség merül fel:
(a) a Megrendelő megfizeti a Szállító részére a tartozás forrásadóval csökkentett összegét, és elszámol az érintett adóhatóság felé a megfelelő forrásadóval;
(b) a Szállító részére így megfizetett nettó összegnek, illetve a forrásadónak az adóhatóság felé történő rendezése az adott számla értelmében fizetendő összegek teljes kiegyenlítését jelenti;
(c) a Megrendelő a Szállítónak a Megrendelő felé tett írásbeli kérésére és a Szállító költségén rendelkezésre bocsátja a vonatkozó forrásadó megfizetéséhez észszerűen szükséges bizonyítékokat; valamint
(d) a Szállító minden naptári év első számlájával együtt a Megrendelő rendelkezésére bocsátja (elektronikus formátumban és papír alapon) a Szállító eredeti illetőségigazolását, valamint az alkalmazandó adóügyi jogszabályok értelmében a forrásadó mértéke csökkentésének, illetve a forrásadó alóli mentességnek a kérelmezéséhez szükséges egyéb dokumentumokat (ha vannak ilyenek). A Szállító tudomásul veszi és elfogadja, hogy (i) lehetséges, hogy a Megrendelőnek az alkalmazandó jogszabályok szerinti teljes forrásadókulcsot kell alkalmaznia, ameddig meg nem kapja a csökkentett forrásadókulcs, illetve a forrásadó alóli mentesség kérelmezéséhez szükséges dokumentumokat, és (ii) a Megrendelő saját belátása szerint dönt arról, hogy az általa megkapott dokumentumok elegendőek-e a csökkentett forrásadókulcs, illetve a forrásadó alóli mentesség kérelmezéséhez. A csökkentett forrásadókulcs, illetve a forrásadó alóli mentesség kérelmezéséhez szükséges dokumentumok közé tartozhatnak azok a dokumentumok is, amelyek igazolják, hogy az alkalmazandó adójogszabályok alkalmazásában a Szállító az érintett bevétel tényleges tulajdonosa.
6. Biztosítás
6.1 A Szállító a Szerződés teljes időtartama alatt, valamint – hacsak a felek írásban másként nem állapodnak meg – a teljes hátralévő Jótállási Idő(k)re köteles saját költségén fenntartani (i) az alkalmazandó jogszabályok által előírt minden kötelező biztosítást, valamint (ii) a különféle üzleti kockázatokat lefedő megfelelő biztosításokat (mint pl. felelősségbiztosítás) a Szerződésben előírt minimális követelményeknek, illetve egyébként a Megrendelő előírásainak megfelelő szinten.
6.2 A Szerződés szerinti kötelezettségei teljesítésének megkezdése előtt a Szállító köteles a Megrendelő rendelkezésére bocsátani a biztosításról a közvetítő által kiállított igazolást, a biztosítási igazolást, a biztosítási kötvény másolatát vagy a Megrendelő számára (a Megrendelő kizárólagos belátása szerint) elfogadható egyéb dokumentumot, amely igazolja az üzleti kockázatokra vonatkozó előírt biztosítások fennállását, valamint azt, hogy a vonatkozó biztosítási díjak megfizetésre kerültek. A Szállító köteles minden ilyen dokumentum bármely módosított, illetve megújított változatát haladéktalanul a Megrendelő rendelkezésére bocsátani.
6.3 Ha a Szállító nem köti meg és tartja fenn az előírt biztosítást, akkor a Megrendelő jogosult alternatív lépéseket tenni a vonatkozó biztosítási fedezet biztosítása érdekében, és követelni a Szállítótól az ezzel kapcsolatosan felmerült költségei megtérítését.
7. Felelősség és szankciók
7.1 A Szállító felel a Megrendelő oldalán a Szerződés Szállító általi teljesítésével, illetve nemteljesítésével kapcsolatosan felmerülő minden kárért, költségéért és felelősségért, valamint vele szemben támasztott követelésért.
7.2 A felek a jogszabályok által megengedett legteljesebb mértékig kizárják a Megrendelő felelősségét a Szállító, illetve bármely harmadik személy oldalán a Szerződés Megrendelő általi megszegése miatt, illetve egyébként a Szerződéssel kapcsolatosan felmerülő károkért, költségekért és felelősségekért, illetve a velük szemben támasztott követelésekért. A kétségek elkerülése érdekében rögzítésre kerül, hogy ez a felelősségkizárás nem érvényes a Megrendelő által szándékosan vagy súlyos gondatlansággal okozott károkért, költségekért és követelésekért való felelősségre.
7.3 Ha a Megrendelő késedelembe esik a fenti 5.4. ponttal összhangban kiállított és átadott, helyes és nem vitatott számla kifizetésével, akkor a Szállító jogosult a késedelem minden napja után 0,025 % mértékű késedelmi kamatot felszámítani az esedékes összegre.
7.4 Ha a Szállító késedelembe esik (i) a hibáktól mentes Teljesítés átadásával (ii) a hibák eltávolításával, vagy (iii) az új, hibáktól mentes Teljesítésnek a fenti 4.1. pont szerinti átadásával, akkor a Megrendelő felszólítására köteles a vonatkozó Teljesítés bruttó Ára 0,5 %-ának megfelelő összegű kötbért fizetni a Megrendelőnek a késedelem minden napja után. A Megrendelő jogosult továbbá a Szállító kötbérrel érintett kötelezettségszegésével kapcsolatosan felmerült kárainak megtérítését is követelni.
8. Szellemi tulajdon
8.1 A Szállító ezennel a vonatkozó vagyoni jogok fennállásának teljes időtartamára visszavonhatatlan, teljesen megfizetett, területi korlátozás nélküli, továbbengedélyezhető, átengedményezhető és nem kizárólagos hasznosítási engedélyt biztosít a Teljesítéssel bármilyen módon összefüggő Szellemi Tulajdonokra (így többek között anyagokra és védett ismeretekre) a Megrendelő és az Asahi Csoport minden egyes tagja részére a Teljesítés Megrendelő általi, a Szerződésben foglaltak szerinti felhasználásához szükséges mértékben. A fentiek korlátozása nélkül, a Teljesítés során a Szellemi Tulajdon kizárólag a Megrendelő részére kerül létrehozásra, és a megadott engedély visszavonhatatlan, teljesen megfizetett, korlátozások nélküli (így különösen: továbbengedélyezhető, átengedményezhető, valamint területi korlátozás nélküli), kizárólagos, minden hasznosítási módra szól a vonatkozó vagyoni jogok fennállásának teljes időtartamára, és magába foglalja az adott Szellemi Tulajdon, illetve annak bármely része módosítására, feldolgozására vagy egyéb megváltoztatására való jogot, valamint a más dolgokkal (így többek között akár védett, akár védelem alatt nem álló szellemi tulajdonokkal) együtt történő felhasználásra való jogot, anélkül, hogy a Megrendelő köteles lenne az adott Szellemi Tulajdon egészét vagy annak bármely részét felhasználni.
8.2 A Szállító köteles biztosítani, hogy a Teljesítés és a felhasználási mód, valamint rendeltetés, amelyre azt a Megrendelő igényli, harmadik személy Szellemi Tulajdonjogát ne sértse. A Szállító köteles különösen biztosítani a harmadik személyek tulajdonához fűződő, a Teljesítés zavartalan használatához, valamint a fenti 8.1. pont szerinti engedélyek megadásához szükséges jogokat (ideértve a Szellemi Tulajdonjogokat is).
8.3 Az érintett Teljesítés Ára magában foglalja a teljes engedélyezési díjat. Kizárólag a Szállító felel a szerzőket, alkotókat és jogosultakat az alkalmazandó jogszabályok alapján megillető minden díjért és egyéb kifizetésért, és a Szállító e költségek megtérítését nem jogosult követelni a Megrendelőtől vagy az Asahi Csoport bármely más tagjától. A Szállító köteles gondoskodni arról, hogy a szerzők, alkotók és jogosultak az alkalmazandó jogszabályok által megengedett legteljesebb mértékben lemondjanak minden, a Teljesítéshez bármilyen módon kapcsolódó Szellemi Tulajdonjogok tekintetében őket megillető személyhez fűződő jogukról.
8.4 A Szállító felszólításra köteles helytállni a Megrendelő és az Asahi Csoport egyéb tagjai felé minden, az oldalukon bármely Szellemi Tulajdonjognak a Teljesítéssel, illetve a Teljesítésnek a Megrendelő vagy az Asahi Csoport bármely tagja általi felhasználásával vagy birtoklásával kapcsolatosan történt megsértése vagy állítólagos megsértése miatt felmerült károk tekintetében.
9. Titoktartás
9.1 Mindkét fél köteles a másik fél Bizalmas Információit biztonságos, bizalmas módon kezelni. Egyik fél sem használja fel a másik Bizalmas Információit saját – jelen Szerződésből eredő – kötelezettségeinek teljesítésétől és jogainak gyakorlásától eltérő célból, és egyik fél sem hozza azokat más személy tudomására, ide nem értve:
(a) a Szállító tekintetében az annak munkavállalói, megbízottai, szakmai tanácsadói és a Szállítói Alvállalkozók felé történő, a Szállító Szerződés szerinti kötelezettségeinek teljesítéséhez szükséges közlést, azzal, hogy a Szállító köteles biztosítani, hogy ezek a személyek legalább ugyanolyan szintű biztonság és titoktartás mellett kezeljék a Bizalmas Információkat, mint amilyeneket a jelen Szerződés a Szállító számára előír;
(b) a Megrendelő és az Asahi Csoport tagjai tekintetében az Asahi Csoport bármely másik tagja, valamint ezek munkavállalói, megbízottai, szakmai tanácsadói és alvállalkozói felé történő közlést, feltéve, hogy a címzettnek az adott Bizalmas Információ ismeretére szüksége van; valamint
(c) azt az esetet, ha ezt jogszabály, jogi eljárás vagy valamely szabályozó vagy más állami hatóság írja elő.
9.2 A jelen Szerződés alkalmazásában „Bizalmas Információ” alatt olyan információt kell érteni:
(a) amely az Asahi Csoport vagy a Szállítói Cégcsoport bármely tagjának üzleti tevékenységére vagy a jelen Szerződés tartalmára vonatkozik; és
(b) amelyet az Asahi Csoport, illetve a Szállítói Cégcsoport valamelyik tagja közöl a másik cégcsoport bármely tagjával (a továbbiakban: „Címzett”);
(c) de nem tartozik ide az az információ:
i) amely a közlés idején már nyilvános volt (kivéve, ha a közölt információ korábban nem ismert formában került összeállításra nyilvánosan elérhető információkból);
ii) amely a Címzettel történő közlését követően kerül nyilvánosságra oly módon, hogy a Címzett nem sérti meg az információval kapcsolatos titoktartási kötelezettségét;
iii) amelyet olyan harmadik személy ad át a Címzettnek, amely jogszerűen osztja meg vele az információt, és amelyet nem köt semmilyen titoktartási kötelezettség az adott információ vonatkozásában;
iv) amely a Címzett előtt a közlést megelőzően már ismert volt (vagy amelyet a Címzett önállóan hozott létre).
9.3 Hacsak a felek másként nem állapodnak meg, a jelen 9. pont a Megrendelő és a Szállító között a Szerződés teljesítésével összefüggésben esetlegesen megkötött egyéb titoktartási és más hasonló megállapodásokat kiegészíti, és nem korlátozza, illetve nem lép azok helyébe.
9.4 A Szerződés megszűnése a másik fél Bizalmas Információinak biztonságos és bizalmas kezelésére vonatkozó kötelezettséget nem érinti, és e kötelezettség egészen addig teljes mértékben hatályban marad, ameddig az adott Bizalmas Információ el nem veszti a bizalmas jellegét.
9.5 A Szállító köteles teljes és pontos nyilvántartást vezetni (vagy vezettetni) a Szerződéssel kapcsolatosan biztosított Teljesítésről (a továbbiakban: „Nyilvántartások”). A Szállító a Szerződés teljes időtartama alatt, valamint azt követően a Szállító vagy a Szállítói Alvállalkozók Szerződésnek való megfelelésének ellenőrzéséhez szükséges esetben bármely későbbi időpontban – észszerűen előre történt értesítést követően, vagy csalárd tevékenység gyanúja esetén azonnal – hozzáférési jogot biztosít (és köteles gondoskodni arról, hogy a Szállítói Alvállalkozók is hozzáférési jogot biztosítsanak) a Megrendelő és az Asahi Csoport minden tagja, valamint ezek könyvvizsgálói, jogászai és egyéb meghatalmazott képviselői számára a Nyilvántartásokhoz, a Szállító és a Szállítói Alvállalkozók helyiségeihez, valamint ezeknek a Szerződés teljesítésével összefüggő dokumentumaihoz és anyagaihoz, és saját költségén minden észszerű módon közreműködik ebben.
10. Módosítások és megszűnés
10.1 A Szerződés kizárólag írásban, mindkét fél meghatalmazott képviselői által aláírt formában módosítható, és a felek a Szerződés bármiféle más módon történő módosításának lehetőségét kifejezetten kizárják.
10.2 Az alkalmazandó jogszabályok szerinti egyéb felmondási eseteken (a kétségek elkerülése érdekében, ide nem értve az elállást is) túl, a Megrendelőnek a Szerződés felmondására való minden egyéb, a Szerződésben kikötött jogának korlátozása nélkül, a Megrendelő jogosult a Szerződést azonnali hatállyal, a Szállítónak megküldött írásbeli értesítés útján felmondani, ha:
(a) a Szállító megszegi a Szerződésből eredő kötelezettségeket, és ezt a Megrendelő által neki megküldött, a szerződésszegés kijavítására ésszerű határidőt kikötő értesítését követően sem orvosolja az abban meghatározott határidőn belül;
(b) a Szállító fizetésképtelenné válik, csődöt jelent, vele szemben csődeljárást kezdeményeznek, vagy más hasonló eljárás hatálya alá kerül;
(c) határozatot hoznak a Szállító végelszámolásáról és/vagy felszámolásáról, illetve a Szállító üzleti tevékenysége bármely okból (akár ideiglenesen) beszüntetésre kerül;
(d) megváltozik a Szállító tulajdonosi szerkezete;
(e) a Szállító vagy bármely Szállítói Alvállalkozó megszegi a lenti 13.1. pontban meghatározott Asahi Szabályzatok bármelyikét.
10.3 Hacsak a felek írásban másként nem állapodnak meg, a Szerződés megszűnése nem befolyásolja bármely más Szerződés (legyen az akár egyedi szerződés, akár keretszerződés) időbeli hatályát, még akkor sem, ha a megszűnt Szerződés valamely keretszerződés hatálya alatt került megkötésre, illetve ha a megszűnt Szerződés hatálya alá egyedi Szerződések tartoznak.
10.4 A Szállító kizárólag akkor jogosult a Szerződést felmondani (a Megrendelő részére megküldött írásbeli értesítés útján), ha a Megrendelő valamely érvényes, a Szerződésnek megfelelő, nem vitatott számla esedékes összegének kifizetését elmulasztja, és ezt a Szállító által megküldött, őt az esedékes összeg kifizetésére felszólító írásbeli értesítés kézhezvételétől számított 30 (harminc) napon belül sem pótolja.
10.5 Hacsak a felek másként nem állapodnak meg, a Szerződés megszűnését követően a Szállító köteles haladéktalanul visszaadni a Megrendelőnek, illetve a Megrendelő kérésére megsemmisíteni minden, a Megrendelő vagy az Asahi Csoport bármely tagja tulajdonát képező vagy rájuk vonatkozó, a Szerződéssel összefüggésben a birtokába, illetve ellenőrzése alá került és a birtokában, illetve ellenőrzése alatt álló dolgot, anyagot és feljegyzést.
10.6 A feleknek a Szerződés szerinti azon jogai és kötelezettségei, amelyek kifejezetten vagy rendeltetésükből adódóan a Szerződés megszűnését követően lépnek hatályba, illetve azt követően is hatályban maradnak (ideértve többek között a Szerződés 8., 9. és 12. pontja szerinti jogokat és kötelezettségeket, valamint a Szállító még le nem járt jótállási kötelezettségeit), a Szerződés megszűnését követően is teljeskörűen érvényben és hatályban maradnak.
11. A Felek közötti kapcsolattartás
11.1 A felek írásban, a Szerződésben meghatározott címeken és e-mail-címeken, illetve személyesen kapcsolattartóik és meghatalmazott képviselőik útján kommunikálnak egymással. Bármelyik fél jogosult szabályszerű írásbeli értesítés útján módosítani az elérhetőségeit, ideértve a Szerződésben hivatkozott címeket és e-mail-címeket is. A jognyilatkozatnak minősülő dokumentumokat – ideértve különösen az akár közvetetten a Szerződés időtartamára, hatályára, módosítására vagy megszüntetésére vonatkozó dokumentumokat – személyesen, futárszolgálattal, ajánlott és tértivevényes postai küldemény útján vagy elektronikus úton, a meghatalmazott képviselők által a saját kezű aláírásnak az alkalmazandó jogszabályok és a lenti 11.2. pont szerinti joghatással bíró aláírással ellátva kell megküldeni.
11.2 Amennyiben az alkalmazandó jogszabályok ezt megengedik, az elektronikus aláírással ellátott (ideértve a DocuSign szolgáltatással történő aláírást, valamint a beszkennelt és elektronikusan továbbított kézzel írt aláírást is) dokumentumokat minden tekintetben saját kezű aláírással ellátott írásbeli dokumentumnak kell tekinteni, és azok ugyanolyan hatályosak és érvényesek, mint ha kézzel írták volna alá őket.
12. Adatvédelem
12.1 A felek a Szerződés időtartamára, valamint a Szerződés megszűnését követően ameddig szükséges, az üzleti kapcsolatok létrehozásához és fenntartásához szükséges, rájuk, illetve munkavállalóikra vonatkozó, a GDPR szerinti értelemben vett személyes adatokat (pl. az aláírásra jogosult személyeik és kapcsolattartóik azonosító adatai; a továbbiakban: „Személyes Adatok”) bocsáthatnak egymás rendelkezésére. Mindkét fél vállalja, hogy a másik fél által a rendelkezésére bocsátott Személyes Adatokat az ezen adatok elvesztésének vagy a velük való visszaélésnek a lehető legkisebb kockázatával járó módon kezeli, és az általános adatvédelmi rendeletben („GDPR”), valamint a Személyes Adatok kezelésére vonatkozó egyéb alkalmazandó jogszabályokban (a továbbiakban a GDPR és a Személyes Adatok védelmére vonatkozó egyéb jogszabályok együttesen: „Adatvédelmi Jogszabályok”) foglalt kötelezettségeit teljesíti.
12.2 Mindkét fél nyilatkozik, hogy a Szerződés teljesítésében érintett munkavállalói és egyéb személyei tisztában vannak a GDPR 13. és 14. cikkében foglalt alapvető információkkal. A Megrendelő Adatvédelmi szabályzatát az alábbi linken bocsátja a Szállító rendelkezésére: https://www.dreherzrt.hu/adatvedelem-gdpr/szabalyzat/
12.3 Ha a Szállító a Szerződéssel összefüggésben a GDPR 28. cikkében foglaltak alapján Személyes Adatokat kezel a Megrendelő nevében (ide nem értve a Megrendelővel való üzleti kapcsolat létesítéséhez és fenntartásához szükséges Személyes Adatok kezelését), akkor a Szállító köteles külön adatfeldolgozói szerződést (a továbbiakban: „AFSZ”) kötni a Megrendelővel. A Szállító köteles értesíteni a megrendelőt az ilyen AFSZ megkötésének szükségességéről, valamint az annak megkötéséhez szükséges minden lépést észszerű időn belül megtenni, mielőtt megkezdené a Személyes Adatok kezelését.
12.4 Ha a Szállító a fenti 12.3. pontban meghatározottak szerint kezel Személyes Adatokat, de a felek nem kötnek AFSZ-t, akkor az alábbi 12.6. és 12.7. pont rendelkezéseit kell alkalmazni.
12.5 Mindkét fél köteles saját felelősségére nyilvántartást vezetni az adatkezelési műveletekről, melynek tartalmaznia kell legalább az Adatvédelmi Jogszabályok által előírt minimális információkat, és köteles ezeket az információkat kérés esetén rendelkezésre bocsátani.
12.6 Amennyiben a Szállító Személyes Adatokat kap a Megrendelőtől, illetve annak nevében Személyes Adatokat kezel, akkor a Szállító:
(a) a Személyes Adatokat (i) kizárólag a Szerződésben meghatározott, illetve a Megrendelő által egyébként kifejezetten engedélyezett célokból, (ii) kizárólag a Megrendelő által időről időre adott írásbeli instrukcióknak (ideértve a Szerződésben foglaltakat is) megfelelően, és (iii) kizárólag a Szerződés időtartama alatt kezelheti, hacsak az alkalmazandó jogszabályok mást nem írnak elő, amely esetben – hacsak a jogszabályok közérdekre hivatkozva meg nem tiltják az ilyen értesítést – a Szállító köteles tájékoztatni a Megrendelőt a vonatkozó jogszabályi előírásról, mielőtt megkezdené a Személyes Adatok kezelését;
(b) köteles észszerű lépéseket tenni a személyzetének a Személyes Adatokhoz hozzáférő tagjai megbízhatóságának biztosítása érdekében, és gondoskodni arról, hogy a személyzet ezen tagjai titoktartási kötelezettség hatálya alá tartozzanak a Személyes Adatok tekintetében;
(c) köteles technikai és szervezési intézkedéseket bevezetni és fenntartani a Személyes Adatok megfelelő szintű biztonságának biztosítása érdekében, ideértve a Személyes Adatoknak a véletlen, jogellenes vagy engedély nélküli megsemmisülés, illetve megsemmisítés, elvesztés, megváltoztatás, közlés, nyilvánosságra hozatal és hozzáférés kockázatával szembeni védelmét is;
(d) a Megrendelő előzetes írásbeli beleegyezése nélkül a Személyes Adatokat az Európai Gazdasági Térségen és az Egyesült Királyságon kívülre nem továbbíthatja;
(e) köteles 24 órán belül értesíteni a Megrendelőt, ha bármely ilyen Személyes Adat tekintetében a GDPR 4. cikkében foglaltak szerinti adatvédelmi incidens következik be, illetve elveszik, megsemmisül, megsérül vagy használhatatlanná válik az alatt az idő alatt, ameddig az érintett Személyes Adat a Szállító, illetve valamely Szállítói Alvállalkozó birtokában vagy ellenőrzése alatt áll;
(f) kizárólag a Megrendelő előzetes írásbeli beleegyezésével bíz meg harmadik személyt (ideértve a Szállítói Alvállalkozókat is) a Személyes Adatok kezelésével;
(g) a Személyes Adatokat a Megrendelő erre vonatkozó írásbeli kérése nélkül, valamint a Szerződésben kifejezetten engedélyezett esetek kivételével sem bármely érintettnek, sem harmadik személynek nem ad ki;
(h) a Szerződés megszűnését követően a Megrendelő utasításai szerint minden Személyes adatot visszaad a Megrendelőnek vagy helyreállíthatatlan módon töröl, és a Személyes Adatokat a továbbiakban nem használja fel (ide nem értve azt az esetet, ha az alkalmazandó jogszabályok előírják, hogy a Szállító tovább tárolja a Személyes Adatokat, feltéve, hogy a Szállító erről megfelelően értesítette a Megrendelőt);
(i) a Megrendelő, valamint bármely adatvédelmi szabályozó hatóság rendelkezésére bocsát minden, a jelen 12. pontban és/vagy az Adatvédelmi Jogszabályokban foglalt kötelezettségeknek való megfelelés igazolásához vagy biztosításához szükséges, illetve kívánatos információt, valamint azokkal az ehhez szükséges módon közreműködik;
(j) köteles megtenni minden észszerű lépést annak érdekében, hogy segédkezzen a Megrendelőnek a GDPR 30–36. cikke szerinti kötelezettségeknek való megfelelés biztosításában;
(k) 2 (kettő) munkanapon belül értesíti a Megrendelőt arról, ha valamely érintettől az Adatvédelmi Jogszabályok szerinti, a saját Személyes Adataival kapcsolatos jogai gyakorlására vonatkozó kérelmet kap, és mindenben együttműködik a Megrendelővel az érintettnek az Adatvédelmi Jogszabályok szerint tett kérése tekintetében.
13. Etikus üzleti gyakorlatok
13.1 A Szállító köteles az Asahi Szabályzatokat megismerni és azokat a Szerződés teljesítése során teljeskörűen betartani. Az Asahi Beszállítói Magatartási Kódexe és az Asahi Beszállítóknak Szóló Megvesztegetésellenes Szabályzata jelen dokumentum mellékletét képezi.
14. Átruházás
14.1 A Szállító a Szerződésből eredő jogait és kötelezettségeit a Megrendelő előzetes írásbeli beleegyezése nélkül nem ruházhatja és nem engedményezheti másra. A Szállítón kívül semmilyen más személy nem jogosult a Szállító jelen Szerződés szerinti jogait érvényesíteni.
14.2 A Megrendelő a Szerződés szerinti jogait és kötelezettségeit bármikor jogosult az Asahi Csoport bármely más tagjára átengedményezni, illetve átruházni anélkül, hogy ehhez a Szállító engedélyére volna szüksége.
15. Vis maior
15.1 A „Vis Maior Esemény” olyan, a Szerződés megkötését követően felmerülő rendkívüli esemény, amelyet az érintett fél nem láthatott előre és nem kerülhetett el, és amely az ellenőrzésén kívül esik, ideértve többek között a következőket (feltéve, hogy az előbbi feltételek is teljesülnek):
(a) háború, robbanás, terrorista cselekmények vagy az azzal való fenyegetés, polgári zavargások, lázadás, forradalom, kiviteli vagy behozatali embargó,
(b) tűzvész, árvíz, földrengés vagy más természeti katasztrófa,
(c) olyan kormányzati cselekmények, amelyek megakadályozzák az érintett felet a kötelezettségei teljesítésében.
A Szállító oldalán bekövetkező mechanikai meghibásodás, termelésben beálló késedelem vagy sztrájk, valamint a Szállítói Alvállalkozókat érintő bármely esemény a Szállító kötelezettségei tekintetében semmilyen esetben sem tekinthető Vis Maior Eseménynek.
15.2 Egyik fél sem felel a szerződéses kötelezettségei megfelelő teljesítésének elmulasztásáért akkor, ha ennek oka Vis Maior Esemény, de minden ilyen esetben azzal a feltétellel és csak annyiban, amennyiben a mulasztó fél és alvállalkozói nem voltak hibásak a szerződésszegésben vagy késedelemben, a szerződésszegést vagy késedelmet nem a jelen Szerződés vagy az alkalmazandó jogszabályok bármely rendelkezésének a mulasztó fél általi megszegése okozta, és a szerződésszegés vagy késedelem a mulasztó fél oldalán észszerűtlenül nagy ráfordítás nélkül nem lett volna megelőzhető, és azt a mulasztó fél a legjobb erőfeszítéseit tanúsítva, az iparági jó gyakorlatokkal összhangban eljárva (ideértve az alternatív források, alternatív megoldási tervek és egyéb eszközök alkalmazását is) sem kerülhette volna el. A kötelezettségei teljesítésében Vis Maior Esemény által akadályozott fél a jelen 15.2. pont előző mondatára csak akkor hivatkozhat, ha legkésőbb (i) a Vis Maior Esemény felmerülésének napja és (ii) az értesítésnek a Vis Maior Esemény miatti lehetetlensége megszűnésének napja közül a későbbi időponttól számított 7 napon belül írásban értesíti a másik felet a Vis Maior Eseményről, igazolva azt is, hogy a Vis Maior Esemény meghatározó hatással van a szerződéses kötelezettségei teljesítésére. A Vis Maior Esemény által érintett fél köteles legkésőbb a Vis Maior Esemény befejeződésétől számított 7 napon belül értesíteni erről a másik felet. A kötelezettségei megfelelő teljesítésében Vis Maior Esemény által akadályozott fél köteles minden erőfeszítést megtenni és a legjobb iparági gyakorlatok szerint eljárni a Vis Maior Esemény következményeinek elhárítása érdekében. A fentiek korlátozása nélkül, a Szállító nem mentesül a saját kötelezettségei alól a Megrendelőt érintő Vis Maior Esemény miatt.
15.3 Ha valamely Vis Maior Esemény 60 napot meghaladó ideig tart, akkor a Megrendelő jogosult a Szerződést egyoldalúan, azonnali hatállyal felmondani.
16. Irányadó jog és joghatóság
16.1 A Szerződésre a magyar jog az irányadó. Az Egyesült Nemzeteknek az áruk nemzetközi adásvételi szerződéseiről szóló egyezményének alkalmazását a felek kizárják.
16.2 A Szerződésből eredő, illetve azzal kapcsolatos követelésekre és jogvitákra a felek a Megrendelő székhelye szerint illetékes magyar bíróságok kizárólagos joghatóságát kötik ki.
17. Záró rendelkezések
17.1 Ha bármiféle ellentmondás van a jelen ÁSZF és a vonatkozó Szerződés egyéb részei között, akkor a vonatkozó Szerződés egyéb részeiben foglalt rendelkezései az irányadók.
17.2 A Szállító a körülmények megváltozásával kapcsolatos kockázatot elfogadja és vállalja. A kétségek elkerülése érdekében rögzítésre kerül, hogy a Szállító – a Szerződésben kifejezetten meghatározott esetek kivételével – a Megrendelő hozzájárulása nélkül nem jogosult a Szerződést (akár bírósági úton, akár egyébként) módosítani vagy felmondani.
17.3 A Szállító köteles gondoskodni arról, hogy a Szállítói Alvállalkozók maradéktalanul betartsák a Szerződés rendelkezéseit. A Szállító maga teljeskörűen felel a Teljesítés szállításáért, beleértve a Szállítói Alvállalkozók és azok személyzetének magatartását is.
17.4 A Megrendelőnek nincs kötelezettsége arra, hogy a Teljesítésből bármiféle minimális mennyiséget megrendeljen a Szállítótól. A Szerződésben meghatározott mennyiségi előrejelzések nem kötelező erejűek, és azokat a Megrendelő jogosult időről időre módosítani. A Megrendelő jogosult a Teljesítést a Szállítótól eltérő egyéb beszállítóktól beszerezni.
17.5 Ha a jelen Szerződés bármely rendelkezése akár részben, akár teljes egészében jogellenesnek, érvénytelennek vagy egyébként végrehajthatatlannak minősül, az a Szerződés többi rendelkezéseinek hatályát és érvényét nem korlátozza. Ilyen esetben a felek kötelesek jóhiszeműen tárgyalásokat folytatni a Szerződés olyan módon történő módosításáról, hogy az teljeskörűen érvényes és érvényesíthető legyen, és a lehető legnagyobb mértékben megfeleljen a felek eredeti üzleti szándékának.