A SABMiller kiadta a 2015 márciusával zárult pénzügyi évének eredményeit. A nemzetközi vállalat árbevétele 5%-kal nőtt az elmúlt évhez képest, az adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti eredménye (EBITDA) 6,367 millió dollár. A cég 1 részvényre jutó nyeresége 113 cent volt, ami 8%-kal több, mint az előző évben.
A latin-amerikai és afrikai piac folyamatos növekedést mutat, míg Észak-Amerikában és Kínában gyengülés tapasztalható, de a kínai piac az utolsó negyed évben növekedésnek indult. A legnagyobb afrikai palackozó, a Coca-Cola Beverages Africa megalakulásának bejelentésével a SAB Miller tovább növelte piacvezető jelenlétét a kontinensen.
A pozitív eredményeket elsősorban a termékfejlesztésekhez kötik, a cég minden régióban sikereket ér el a ciderekkel, radlerekkel és az ízesített sörökkel. A vállalat tervei között további fejlesztések szerepelnek és 2018-ra 500 millió dollárral szeretné csökkenteni a költségeit.
A magyar piacon a 2015 március 31-én zárult üzleti évben 1,3%-kal bővült a Dreher Sörgyárak forgalma az előző évhez képest. Ez felülmúlja az ebben a tizenkét hónapban mért 1%-os piaci bővülést. Ugyanebben az időszakban az értékesítés is közel 1,5%-kal megugrott, ezáltal a hektoliterre számított árbevételt is húzta magával. Magyarország vezető sörgyártója az előző üzleti évben összesen 2,2 millió hektoliter sört értékesített, ez nagyságrendileg 440 millió korsó folyékony kenyérnek felel meg. A magyar fogyasztók átlagosan 61 liter sört ittak meg az elmúlt évben, ezzel a nemzetközi piacon a középmezőnybe tartozunk.
A Dreher Sörgyárak az erős márkaportfólió mellett kulcsfontosságúnak tartja a konzisztens stratégiát is, a tavalyi pénzügyi évben 2 milliárd forintot költöttek fejlesztésekre és olyan beruházásokra, amik a hatékony működést segítik.
A cég az elmúlt évek csökkenő keresletét termékfejlesztésekkel, innovációval kompenzálta, így tudott a válságos időszakban is növekedni. A prémium és a gazdaságos szegmensben megfigyelhető bővülés mellett ismert például a radlerek előretörésének sikertörténete, de a klasszikus sör esetében is megjelentek újdonságok és izgalmas ízeket kínálnak a fogyasztóknak. A sörös, tematikus fesztiválokon olyan különlegességek jelentek meg, mint például a fahordós, szűretlen sörkülönlegesség, vagy a tanksör, mely egyre több helyen lesz elérhető. A nemzetközi trendeknek megfelelően a Dreher Sörgyárak bővítette különleges ízesítésű alkoholmentes portfólióját, amibe a Lime-Málna és Pomelo-Grapefruit ízvilág mellett bekerült a Gyömbér is. Májustól egy új kategóriában is kipróbálja magát a vállalat, a cider piacot a Kingswooddal tervezik meghódítani. A Kingswood kizárólag természetes alapanyagokat tartalmazó alma cider, melynek almatartalma meghaladja a 30%-ot. A Sörgyár az új termékkel azokat célozza, akik a könnyed, nem túl édes, nem túl száraz, trendi, frissítő italokat kedvelik.
Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.